2022’de yaratıcı ekonomisini nasıl ele aldık • Tmzilla

Bu yaz, en büyük içerik oluşturucu konferansı olan VidCon’dan doğrudan Sidney Hillman Vakfı ile bir işçi gazeteciliği seminerine gittim. Bir gün ünlü TikTokçularla mali kaygıları hakkında sohbet ediyordum (ya yarın yanlışlıkla TikTok’tan men edilirlerse?) ve ertesi gün Amerikan işçi örgütlenmesinin tarihini öğreniyordum.

Bu konular hiç de ilgisiz değil: özünde, yaratıcı ekonomi hakkında yazmak işçi gazeteciliğidir. Yaratıcı ritmi bir emek ritmidir.

Yaratıcılar, büyük medya holdingleri yerine kendilerine para kazanmak için gelirlerini kontrol altına alarak sanat endüstrilerinde geçimlerini sağlamanın geleneksel yoluna isyan ediyorlar. gibi içerik oluşturucuları düşünün Brian David GilbertVox Media’daki video oyunu yayını Polygon için kaotik derecede komik bir video yapımcısı olarak sadık bir hayran kitlesi oluşturan . Gilbert, diğer yaratıcı projelerde tam zamanlı çalışmak için ayrıldı, çünkü büyük olasılıkla izleyicileriyle medya maaşının kendisine ödediğinden çok daha fazlasını bağımsız olarak kazanabileceğini fark etti. Ayrıca, temel olarak bireysel video yapımcıları tarafından yönetilen araştırmacı gazetecilik kuruluşları olan Defunctland ve Swell Entertainment gibi YouTube kanalları var. TikTok’ta viral hale gelerek markalarını oluşturan şefleri veya Instagram’da eğitim içeriği paylaşarak gelirlerini artıran öğretmenleri görüyoruz. Emekçilerinin sağladığı uzmanlık için kötü şöhretli bir şekilde eksik ödeme yapan sanat endüstrilerinde, YouTuber’lar, Instagrammer’lar ve haber bülteni yazarları, yaratıcılığın paraya çevrilebilir bir beceri olduğunu kanıtlıyor – geçim ücretinden fazlasını kazanmayı hak ediyorlar.

Bu inanç – yaratıcı ekonominin bir emek ritmi olduğu – bu yıl sektörle ilgili haberimi yönlendirdi. İçerik oluşturucu ekonomisinin durumuyla ilgili en iyi hikayelerimizden bazılarını aşağıda topladım.

Çoğu genç gibi, Chris McCarty de YouTube’da çok zaman geçirdi, ancak ciddi bir soruları vardı. Influencerların çocukları, çevrimiçi videolarda sabit bir demirbaş olmanın ne demek olduğunu anlayamayacak kadar küçükken kendilerini nasıl koruyabilirler? İzci Kız Altın Ödül projesinin bir parçası olarak McCarty, çocukları aile vlog’larındaki görünümleri için korumayı ve tazmin etmeyi amaçlayan bir yasa tasarısı çıkarmak için Washington Eyaleti Temsilcisi Emily Wicks ile birlikte çalıştı.

2010 gibi erken bir tarihte amatör YouTubers, “sevimli çocuk bir şeyler yapar” ifadesinin viral olmaya eğilimli bir tür olduğunu fark etti. O zamanlar 7 yaşında olan David DeVore, babasının anesteziye tepkisini anlatan “David After Dentist” adlı bir YouTube videosunu YouTube’a yüklediğinde internette bir sansasyon yarattı. David’in babası, halkın oğluna olan ilgisini küçük bir işletmeye dönüştürdü ve beş ay içinde reklam geliri, ürün satışları ve Vizio ile bir lisans anlaşması yoluyla yaklaşık 150.000 dolar kazandı. O sırada The Wall Street Journal’a parayı çocuklarının üniversite masrafları ve hayırsever bağışlar için biriktireceğini söyledi. Bu arada, “Charlie parmağımı ısırdı” videosunun arkasındaki aile, yeni bir ev alacak kadar para kazandı.

On yıldan uzun bir süre sonra, YouTube’un en büyük yıldızlarından bazıları, milyonlarca abonesi olan bir internet ünlüsü olmanın hayat değiştiren sorumluluğunu anlayamayacak kadar küçük çocuklar. Ebeveynlerinin YouTube kanalını işlettiği yedi yaşındaki Nastya, 28 milyon dolar kazanarak 2022’de en çok kazanan altıncı YouTube içerik oluşturucusu oldu. 4 yaşından beri YouTube’da oyuncaklarla oynayan 10 yaşındaki Ryan Kaji, çeşitli lisanslama ve marka anlaşmalarından 27 milyon dolar kazandı.

MrBeast’ten büyülendim ama bir nevi “bir araba kazasını izliyorum” tarzında. MrBeast otoyolda hâlâ rahat bir şekilde ilerliyor ama ben adam için endişeleniyorum (… çok fazla değil. Yani, durumu iyi). Muazzam zenginliğine ve yeri doldurulamaz başarısına rağmen, iş modeli bana sürdürülebilir gelmiyor. Tek boynuzlu at boyutunda bir VC turunu yükseltmeye çalışırken, başka bir David Dobrik olmadan gösterilerini artırmaya devam edip edemeyeceğini göreceğiz.

Daha büyük olmak her zaman daha mı iyidir? MrBeast’in iş modeli kendi kuyruğunu yiyen bir yılan gibidir – kimse onun gibi para kazanmıyor ama kimse de onun gibi harcamıyor. Kârının çoğunu içeriğine yeniden yatırdığı için, Logan Paul ile yaptığı bir sohbette marjlarını “jilet gibi” olarak tanımladı. İzleyicileri, her videonun bir öncekinden daha etkileyici olmasını bekliyor ve dışarıdan bakıldığında, MrBeast’in artık çıtayı yükseltememesi an meselesi gibi görünüyor (ve diğer içerik oluşturucular için bu, felakete yol açtı) . Yani, MrBeast’in işi gerçekten bir tek boynuzlu atsa – öyle olduğuna bahse girerim – o zaman iki seçeneği var. 150 milyon doları işini daha sürdürülebilir hale getirmek için kullanacak mı, böylece kendini diri diri gömmek zorunda kalmayacak mı? Yoksa geriye hiçbir şey kalmayana kadar daha fazlası için zorlamaya devam mı edecek?

David Dobrik’ten bahsetmişken, uzun süredir YouTuber olan Casey Neistat, bu yıl SXSW’de 26 yaşındaki YouTuber hakkında bir belgesel yayınladı. Neistat belgesel üzerinde çalışmaya başladığında, fenomen olan Dobrik’i ve bir zamanlar YouTube telif hakkı olan Vlog Squad’ı yakalamak istedi. Belgesel, Insider’ın Dobrik’in film setine yönelik cinsel saldırı iddialarını su yüzüne çıkardıktan sonra bir dönüş yaptı – ardından Dobrik, korkunç derecede ters giden bir gösteride neredeyse arkadaşı Jeff Wittek’i öldürüyordu. Neistat, içerik oluşturucunun gözden düşüşünü ve ayrıca YouTube film setlerindeki düzenleme eksikliğinin, özellikle içerik oluşturucuların gündemde kalmak için daha çılgın ve daha çılgın gösteriler yapmaya teşvik edildiğinde felakete zemin hazırlama şeklini yakalama konusunda harika bir iş çıkarıyor.

“Hype House” ve “The D’Amelio Show” gibi televizyon dizileri, olay örgüsünün tamamını içerik oluşturucuların “iptal edilme” korkusuna adadı, ancak Dobrik hala iyi durumda ve bir içerik oluşturucunun hayranlarını kaybetmek için ne kadar ileri gitmesi gerektiğini sorguluyor. . Dobrik, Los Angeles’ta bir pizza dükkanı açtı ve kendi Discovery TV şovunu yaptı. Wittek, Dobrik’in setinde geçirdiği kaza sonucu bugüne kadar en az dokuz ameliyat geçirdi.

“Bence her zaman bir arayış vardır. Bir müzisyen için alakalı – müziğinizi nasıl ilgi çekici kılıyorsunuz? Neist dedi. “Ama David Dobrik gibi insanları farklı kılan şey, peşinde oldukları şeyin bir sonraki şarkıyla çıkmak ya da bir sonraki filmi yapmak olmaması. Onların peşinde, nasıl daha sansasyonel olabilirim? Ve bu çok, çok, çok tehlikeli bir uğraş çünkü bir öncekinden daha çılgınca bir şey başardığın an, onu geçmek zorundasın.”

Kısa biçimli videodaki en büyük açık sır, yalnızca TikTok’ta zengin olamayacağınızdır, çünkü en viral içerik oluşturucular bile gelirlerinin önemsiz bir bölümünü platformun kendisinden kazanır. TikTok, kısa form sahnesinde uzun süredir baskın durumda ancak YouTube Shorts, reklam gelirini kısa form içerik oluşturucularla paylaşan ilk platform haline geldiği için TikTok’a gelecek yıl parasının karşılığını verebilir. Reklam geliri o kadar çekici görünmüyor, ancak bu programın 2023’te kısa form oyununu nasıl değiştireceğini görmek beni daha fazla heyecanlandıramaz.

TikTok ve diğer kısa biçimli video uygulamalarının benzer bir gelir paylaşım programını henüz açıklamamış olmasının büyük bir nedeni, algoritmik olarak oluşturulmuş kısa video akışında reklam gelirini adil bir şekilde nasıl bölüştüreceğinizi bulmanın daha zor olmasıdır. Bir videonun ortasına reklam yerleştiremezsiniz – ortasında sekiz saniyelik bir reklam olan 30 saniyelik bir video izlediğinizi hayal edin – ancak iki video arasına reklam yerleştirirseniz, gelir payını kim alır? Videosu ondan hemen önce veya sonra görünen yaratıcı mı? Veya, beslemede daha önce videosunu izlediğiniz bir içerik oluşturucu, içeriği sizi kaydırmaya devam etmeye teşvik ettiği için bir kesintiyi hak eder mi?

Tmzilla Disrupt’ta OnlyFans CEO’su Ami Gan ve Baş Strateji Sorumlusu Keily Blair ile platformun geleceği hakkında, özellikle de seks işçileri ile ilgili olarak röportaj yaptım. OnlyFans, büyük ölçüde yetişkin içerik oluşturucuların başarısı nedeniyle, 2016’dan bu yana içerik oluşturuculara 8 milyar doların üzerinde ödeme yaptı. sektördeki en bilgili, en çok kazanan içerik oluşturucular, ancak yine de en savunmasız olanlar onlar. Değişen kredi kartı şirketi düzenlemeleri ve internet gizlilik yasaları, işlerini ortadan kaldırabilir ve geçen yıl, bu neredeyse OnlyFans’ta gerçekleşti. Şirket, yetişkinlere uygun içeriği yasaklayacağını söyledi, ardından bu yasağı geri çekti – ancak yine de yetişkin içerik oluşturucular, platformda ne kadar süre geçimlerini sağlayabilecekleri konusunda şüpheliler. Sahnemizde Gan’a yetişkinlere yönelik içeriğin 5 yıl sonra OnlyFans’ta olup olmayacağını sordum. O evet dedi.

OnlyFans, imajını bir yetişkin içerik abonelik platformundan her tür içerik oluşturucu için Patreon benzeri bir eve dönüştürmek için çok çaba sarf ediyor, ancak kullanıcılar olarak onlardan uzaklaşmaktan çok uzak. Bugün platformun CEO’su Ami Gan, yetişkinlere yönelik içeriğin beş yıl sonra sitede hala bir yeri olacağını ve bu içerik oluşturucuların bu içerik üzerinden hayatlarını kazanmaya devam edebileceklerini doğruladı.

Bugün Tmzilla Disrupt’ta yapılan onay, OnlyFans’ın yetişkin içerik oluşturucularla olan sert ilişkisi nedeniyle dikkate değer. Geçen yıl şirket, kartlı ödeme şirketlerinin baskısı ve dışarıdan fon sağlamak için yaptığı bildirilen çabaların ardından sitedeki yetişkinlere uygun içeriği yasaklayacağını duyurdu. Ardından, kullanıcılardan gelen bir itirazın ardından bir haftadan kısa bir süre sonra kararı aniden askıya aldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir